מה כדאי לעשות לפני שמחליטים לפתוח עסק משפחתי?

ההחלטה לפתוח עסק משפחתי צפויה להשפיע על כל הגורמים המעורבים. עם זאת, ההחלטה עצמה אינה פשוטה ומחייבת היכרות עם המאפיינים השונים של כל פעילות מסחרית. יתרה על כך, יכול להיות שההחלטה על פתיחת עסק משפחתי לא תהיה דומה לפתיחת עסק רגיל. לכן, מאוד חשוב לערב בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

התייעצות עם עורך דין, רואה חשבון או יועץ מס לדוגמא היא פתרון מעולה לבעלי עסקים ששוקלים לפתח את הפעילות המסחרית שלהם. במקרים של פתיחת עסק משפחתי חדש, ניתן לברר מול אותם בעלי מקצוע מה ההשלכות הרחבות של ההחלטה: לרבות משמעות משפטית, הסכמים שצריך לחתום עליהם מול בני המשפחה ובעלי התפקידים, היבטים סוציאליים מבחינת זכויות מס וכן הלאה. 

 

מה מאפיין עסק משפחתי ומה מיוחד בו?

עוד סיבה להשקיע מחשבה בתהליך הפתיחה של עסק משפחתי קשורה למאפיינים המיוחדים שלו. בעוד פתיחת עסק רגיל בדרך כלל מבוססת על שאלת רווח כספי ותכנית עסקית בלבד, בעסק משפחתי קיימים עוד שיקולים.

ראשית, מי שמתכננים לפתוח עסק משפחתי צריכים לוודא שזה מתאים לסוג מערכת היחסים שקיימת בתוך המשפחה שלהם. שנית, רצוי להביא בחשבון מצבים של סכסוכים עסקיים שזולגים אל תוך התא המשפחתי או משפיעים על מערכת היחסים בין בני זוג, הורים וילדים, אחיות ואחים וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, ניתן להרגיש בצורה דרמטית את ההשלכות של פתיחת עסק משפחתי ולא עסק רגיל.

לסיכום, לפתיחת עסק משפחתי יש יתרונות והם באים לידי ביטוי בעיקר באמינות ובאינטרסים המשותפים. מנגד, קיימים גם חסרונות שאותם צריך להביא בחשבון. לכן, כדאי להכין את שיעורי הבית ולהבין את המשמעות כמה שיותר מוקדם.

Comments

Popular posts from this blog

איך מבצעים ניקוי אבנים משתלבות?

עורך דין תעבורה

PVC תעשייתי