כל היתרונות של התנדבות

התנדבות היא פעולה חברתית שיש לה ערך מוסף. התנדבות מגלמת בתוכה שורה ארוכה של יתרונות, היא תורמת לחברה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך והיא חיונית בכל מקום בעולם. עם זאת, רובנו חושבים על התנדבות רק בהקשר החברתי – אבל בלי להבין את ההשפעה שלה על איכות החיים של המתנדבים עצמם. בפועל, היתרונות של התנדבות עבור המתנדבים חשובים לא פחות מאשר ההשפעה שלה על הקהילה ועל החברה.

חשוב להבין איזה יתרונות יש לפעולת התנדבות אם רוצים לייצר מצב שבו מתמידים בה. כך לדוגמא ניתן להצביע על יתרונות כגון תחושת סיפוק, אתגר וביטחון עצמי. כאשר אנשים משקיעים מהזמן הפנוי שלהם לצורך התנדבות, הם מרגישים שהם תורמים לחברה ולכן יש להם גם ביטחון בחיים האישיים – בין אם בעבודה או בלימודים. זה שיקול מכריע שכדאי להבליט אותו אם רוצים לגייס עוד מתנדבים, בעיקר בקרב כאלה שלא התנסו בפעולת התנדבות בעבר.


 

איפה בדיוק אפשר להתנדב?

עוד יתרון של התנדבות חברתית בא לידי ביטוי בכך שהפעולה הזו תמיד רצויה ותמיד מומלצת. בניגוד לעבודה שאליה מתקבלים רק אחרי תהליך ארוך של סינון, הגשת קורות חיים וראיונות, אף אחד או אחת לא יפטרו מתנדבים – אלא אם מדובר במקרים קיצוניים בלבד. לכן, כדאי מאוד לבחור איפה להתנדב לפי המטרות שאותן מנסים להשיג ובמידת הצורך גם להשוות בין מקומות רלוונטיים.

השוואה בין מקומות שונים עוזרת לבסס את הבחירה איפה להתנדב. אם רוצים להפיק את כל היתרונות מפעולת התנדבות, כדאי לעשות את זה אחרי שמשווים בין עמותות, גופים וגם מיקומים גיאוגרפיים. לבסוף, יכול להיות שיהיה צורך גם באיסוף של המלצות על מקומות התנדבות מסוימים לעומת מקומות אחרים.

Comments

Popular posts from this blog

איך מבצעים ניקוי אבנים משתלבות?

עורך דין תעבורה

PVC תעשייתי