התנדבות – מאיזה גיל אפשר להתחיל?

בני נוער רבים שואלים את עצמם מתי הכי מוקדם הם יוכלו להתנדב. מקומות התנדבות קורצים להמון נערים ונערות ברחבי הארץ, מעניקים להם תחושת סיפוק ובעיקר מאפשרים להם להשפיע על החברה ועל הקהילה עוד לפני שהם מגיעים לבגרות מלאה. יתרה על כך, לבני נוער יש זמן פנוי שעוזר להם לבחור מקומות התנדבות על פי שיקולים קונקרטיים ותוך התעלמות משיקולים זרים. לכן חשוב להכיר לא רק את היתרונות של התנדבות אצל בני נוער, אלא גם לדעת מתי הכי נכון להצטרף אליה.

באופן עקרוני, ניתן להתנדב פחות או יותר מכל גיל. אפשר לראות את זה למשל אצל הורים שמגיעים עם ילדים קטנים להתנדב, בפעילויות משותפות לגנים ובדוגמא אישית של מורים ומחנכים עבור הכיתות שלהם. עם זאת, צריך עדיין לבחון כל מקרה לגופו. בהמון מקומות התנדבות שמפוזרים ברחבי הארץ, צריך להיות בגיל 16 ומעלה על מנת להשתלב וכדי למלא את המשימות.

מדוע בחלק מהמקומות קיימת מגבלת גיל על התנדבות?

מגבלת הגיל על התנדבות נובעת מסוג המשימות שאותן צריך למלא על מנת לעמוד בדרישות. גם במהלך התנדבות קיימים סטנדרטים מסוימים, כמו למשל השעות שבהן מגיעים או התחומים שעליהם לוקחים אחריות. אז אם רוצים להפיק את מלוא התועלת מפעולת התנדבות ואף לתרום לחברה ולקהילה, כדאי מאוד לבדוק מראש מה התנאים.


 

בחלק מהמקומות קיימת מגבלת גיל על התנדבות למשל כי צריך להרים דברים כבדים, לעמוד זמן רב על הרגליים או לשלוט בשפות זרות. כמו כן, יכולה להיות מגבלת גיל שנובעת מהשילוב בין התנדבות לבין עבודה. בכל קמרה, התייעצות מראש עם הנציגים של מקומות התנדבות תספק את כל המידע ותמנע הפתעות לא רצויות.

Comments

Popular posts from this blog

איך מבצעים ניקוי אבנים משתלבות?

עורך דין תעבורה

PVC תעשייתי